Want to join our journey?

We foster a collaborative culture and celebrate innovation with a team of many experts, from all types of backgrounds.

Below you’ll find our current job openings (in Dutch):

Liesbeth van Putten Liesbeth van Putten

Campaign Manager

Als Campaign Manager ben je verantwoordelijk voor het operationaliseren van de customer lifecycle programma’s & de marketing kalender, waarbij de Customer Experience centraal staat. Je zult bestaande succesformules verder uitbouwen maar vooral nieuwe initiatieven aandragen en uitvoeren met als doel het optimaliseren van de klantbeleving.

Wat doe je als Campaign Manager bij Databay?

De Campaign Manager heeft altijd het overzicht en is in controle op het gebied van de uitvoering. Je ondersteunt de Program Managers en Analisten, vakinhoudelijk en op procesmatig gebied bij het ontwikkelen van de plannen en adviezen.

De Campaign Manager bij Databay is een brugfunctie tussen het klant team, de creative agency en de verschillende specialisten bij Databay, zowel inhoudelijk als op operationeel vlak. Je coördineert de inhoudelijke en administratieve implementatie van campagnes op o.a. de website, in de app en emails. Daarbij leer je verschillende tools te gebruiken.
Daarnaast ondersteun je ook de Project Manager bij het managen van de klant op commercieel en organisatorisch gebied.

Bovenstaande heeft als doel het opdoen van brede kennis en vaardigheden waardoor je jezelf in de volle breedte kan ontwikkelen en je op termijn kan doorgroeien naar de rol van Program Manager, Strateeg of een meer specialistische functie.

Dit vind je leuk om te doen:

  • Meedenken vanuit een gebruikersperspectief over de communicatie en programma’s:

  • Het opstellen en bewaken van de customer lifecycle & marketing kalender;

  • Het inregelen van digitale assets die via App, Web, E-mail en/of Push Messages miljoenen consumenten bereiken;

  • Meetplannen ontwikkelen en afstemmen met de Analisten/Program Managers;

  • Succesformules optimaliseren en nieuwe initiatieven voorleggen;

  • Het bewaken van alle deadlines met stakeholders en derde partijen;

  • Het maximale uit tools halen.


Hier herken je jezelf in:

  • Minimaal een HBO opleiding;

  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Je bent creatief, flexibel en hebt een commerciële mind-set;

  • Optimistisch en een echte teamplayer!

  • Je bent resultaatgericht, nauwkeurig en analytisch;

  • Je bent communicatief sterk;

  • Je hebt affiniteit met digital marketing, data en technologie;

  • Je bent beschikbaar voor 32 - 40 uur per week.

 

Dit zoek jij verder in een baan:

  • Marktconform salaris met goede secundaire voorwaarden (27 vakantiedagen, vakantiegeld, laptop, telefoonvergoeding, pensioenregeling);

  • Met een groot aantal trainingen in onze eigen Academy kun je elke dag een beetje beter worden;

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt;

  • Werken in een team met directe collega’s, waarbij ieder zijn/haar expertise inbrengt;

  • Deel uitmaken van een grotere organisatie met een platte structuur en een plek waar je jezelf kunt zijn tussen een diverse groep gelijkgestemde mensen met een ongekend goede werksfeer;

  • Werken op een veilig en prettig kantoor met gratis fruit, snacks, frisdrank en koffie;

  • Maar ook mogelijkheden tot thuiswerken.


Bedrijfsprofiel

Databay, the performance agency. Sinds 2005 is Databay een leading agency op het gebied van CRM data. Inmiddels is Databay gegroeid tot een agency welke Data & MarTech combineert met communicatie voor meetbare impact en de beste Customer Experience.

Databay werkt voor veel grote internationale klanten in Europa en de US. Deze projecten zijn allemaal op het vlak van data, tech en CRM.

Bedrijfscultuur

Het betreft een dynamisch en sterk groeiende organisatie met een informele bedrijfscultuur. Specialisten werken samen op kantoor aan projecten voor klanten of tijdelijk bij de klant, vaak ook een combinatie van beide.

Solliciteren?

Wil jij meegroeien met Databay en onze (inter)nationale klanten? Mail dan jouw cv en motivatie naar Tim Compier (tim.compier@ddbunlimited.nl). Voor meer informatie over Databay ga naar http://www.databay.nl/.

Read More
Liesbeth van Putten Liesbeth van Putten

CRM Manager

Als CRM Manager ben je verantwoordelijk voor het beheer en de optimalisatie van de CRM strategie & programma’s van onze klanten met een focus op app, web en e-mail communicatie. Door geavanceerde programma’s te ontwikkelen vertaal je de strategie door naar communicatie met de juist boodschap, op het juiste moment aan de juiste persoon.

Wat doe je als CRM Manager bij Databay?

De CRM Manager (intern ook wel Program Manager genoemd) speelt een sleutelrol in ons klantensuccesteam. Samen met de Strateeg ontwikkel je een strategie voor de focusgebieden & doelgroepen van onze klanten. Deze strategie vertaal je vervolgens door in programma’s welke je met de Analisten continu optimaliseert. Je borgt ook dat in iedere campagne deze strategie is verwerkt. Data is je second nature en daarom is een keuze data gedreven en onderbouwd.
Het is een geweldige kans voor een data gedreven CRM-manager met een commerciële en klantgerichte mentaliteit.

Dit vind je leuk om te doen:

  • Een abstracte strategie doorvertalen in concrete programma’s;

  • Het uitdenken, borgen en optimaliseren van de customer lifecycle & marketing kalender;

  • Met de klant sparren over CRM/Programma’s en hen aan de hand meenemen naar nieuwe ideeën & oplossingen;

  • Veel experimenteren en leren met programma’s;

  • Het maximale uit tools halen.


Hier herken je jezelf in

  • Analytisch en sociaal sterke academici in de richting Marketing Analytics, Marketing Intelligence, Business Analytics of Bedrijfskunde;

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Je bent handig met Excel en PowerPoint en ervaring met tools zoals SQL, Python of R is een pré;

  • Je bent proactief en klantgericht. Je hebt gevoel voor commercie en bent in staat kansen te signaleren en hier opvolging aan te geven;

  • Zowel detailgericht als oplossingsgericht;

  • Je bent communicatief sterk;

  • Je hebt affiniteit met digital marketing, data en technologie;

  • Je bent beschikbaar voor 32 - 40 uur per week.


Dit zoek jij verder in een baan:

  • Marktconform salaris met goede secundaire voorwaarden (27 vakantiedagen, vakantiegeld, laptop, telefoonvergoeding, pensioenregeling);

  • Met een groot aantal trainingen in onze eigen Academy kun je elke dag een beetje beter worden;

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt;

  • Werken in een team met directe collega’s, waarbij ieder zijn/haar expertise inbrengt;

  • Deel uitmaken van een grotere organisatie met een platte structuur en een plek waar je jezelf kunt zijn tussen een diverse groep gelijkgestemde mensen met een ongekend goede werksfeer;

  • Werken op een veilig en prettig kantoor met gratis fruit, snacks, frisdrank en koffie;

  • Maar ook mogelijkheden tot thuiswerken.

Bedrijfsprofiel

Databay, the performance agency. Sinds 2005 is Databay een leading agency op het gebied van CRM data. Inmiddels is Databay gegroeid tot een agency welke Data & MarTech combineert met communicatie voor meetbare impact en de beste Customer Experience.

Databay werkt voor veel grote internationale klanten in Europa en de US. Deze projecten zijn allemaal op het vlak van data, tech en CRM.

Bedrijfscultuur

Het betreft een dynamisch en sterk groeiende organisatie met een informele bedrijfscultuur. Specialisten werken samen op kantoor aan projecten voor klanten of tijdelijk bij de klant, vaak ook een combinatie van beide.

Solliciteren?

Wil jij meegroeien met Databay en onze (inter)nationale klanten? Mail dan jouw cv en motivatie naar Tim Compier (tim.compier@ddbunlimited.nl). Voor meer informatie over Databay ga naar http://www.databay.nl/.

Read More
Kees Kees

Digital Project Manager

Als Digital Project Manager ben je verantwoordelijk voor het managen, coördineren, plannen en bewaken van de scope en inhoud (budget, planning, kwaliteit) van verschillende projecten. Je bent het centrale aanspreekpunt voor zowel onze klanten als je collega’s.

Wat doe je als Digital Project Manager bij Databay?

In deze functie ben je cruciaal voor het resultaat van digitale projecten van onze (internationale) klanten. Je overziet de voortgang van projecten en tevens behoud jij het overzicht m.b.t. resources, budgetten en deadlines.
Je doet er alles aan om onze klanten meer dan tevreden te houden en samen met hen hun digitale ambities waar te maken. Intern zorg jij ervoor dat je collega’s hun werk goed en met plezier kunnen doen.

Dit vind je leuk om te doen:

  • Maken en monitoren van resource planning;

  • Overzicht houden over de financiële status en afstemming hierover met de klant;

  • Plannen en bewaken van de projecten die binnen de retainers vallen;

  • Zorgen voor begrotingen, facturen richting klant;

  • Bijwonen van meetings met de klant en andere leveranciers;

  • Afstemmen met de klant en het bureau over content assets;

  • 4 eye op uit te sturen campagnes, content op de website en zorgen voor follow up bij benodigde aanpassingen;

  • Opzetten van team meetings en monitoren van de acties die daaruit volgen;

  • Spreekbuis (linking pin) tussen het klantteam en de account verantwoordelijke.


Hier herken je jezelf in:

  • Een bachelor (HBO) en minimaal 3 jaar relevante ervaring op het vlak van marketing, bedrijfskunde, communicatie of media (bij voorkeur op grote A-merk accounts en op internationale accounts);

  • Ervaring op het gebied van project management, scrum is een pré;

  • Vloeiend in Nederlands en Engels, gesproken en geschreven;

  • Je kunt werken met Word, PowerPoint, Excel en Google Sheets;

  • Nauwkeurig, detailgericht en grondig in je werk;

  • Een teamspeler die servicegericht is en verantwoordelijkheid neemt;

  • Je communiceert gemakkelijk en bent een ster in het managen van stakeholders;

  • Je hebt affiniteit met digital marketing, data en technologie;

  • Je bent beschikbaar voor 32 - 40 uur per week.

 
Dit zoek jij verder in een baan:

  • Marktconform salaris met goede secundaire voorwaarden (27 vakantiedagen, vakantiegeld, laptop, telefoonvergoeding, pensioenregeling);

  • Met een groot aantal trainingen in onze eigen Academy kun je elke dag een beetje beter worden;

  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, maand of een jaar bij ons werkt;

  • Werken in een team met directe collega’s, waarbij ieder zijn/haar expertise inbrengt;

  • Deel uitmaken van een grotere organisatie met een platte structuur en een plek waar je jezelf kunt zijn tussen een diverse groep gelijkgestemde mensen met een ongekend goede werksfeer;

  • Werken op een veilig en prettig kantoor met gratis fruit, snacks, frisdrank en koffie;

  • Maar ook mogelijkheden tot thuiswerken.


Bedrijfsprofiel

Databay, the performance agency. Sinds 2005 is Databay een leading agency op het gebied van CRM data. Inmiddels is Databay gegroeid tot een agency welke Data & MarTech combineert met communicatie voor meetbare impact en de beste Customer Experience.

Databay werkt voor veel grote internationale klanten in Europa en de US. Deze projecten zijn allemaal op het vlak van data, tech en CRM.

Bedrijfscultuur

Het betreft een dynamisch en sterk groeiende organisatie met een informele bedrijfscultuur. Specialisten werken samen op kantoor aan projecten voor klanten of tijdelijk bij de klant, vaak ook een combinatie van beide.

Solliciteren?

Wil jij meegroeien met Databay en onze (inter)nationale klanten? Mail dan jouw cv en motivatie naar Tim Compier (tim.compier@ddbunlimited.nl). Voor meer informatie over Databay ga naar http://www.databay.nl/.

Read More
Kees Kees

Business Consultant

Leg jij moeiteloos de link tussen big data, actionable insights en marketing? Bij Databay vertalen we data naar passende marketing voor klanten als McDonald’s, HEMA, Emesa en NVM. Niet volgens de standaard methodiek, maar onze eigen innovatieve aanpak. Daarom zoeken we consultants die niet in hokjes denken, maar data en de daaruit voortvloeiende actionable insights in elke marketingvorm kunnen gieten. Die cijfers tastbaar kunnen maken in mediastrategieën, marketingplannen en business cases, waarbij de wensen en doelen van onze klanten het uitgangspunt zijn.

Creëer en innoveer!
Innoveren zit in ons DNA. Daarom krijg jij als Medior Business Consultant de ruimte om nieuwe klantstrategieën, analysetechnieken of marketingtoepassingen te bedenken – of bestaande technieken op een innovatieve, frisse manier in te zetten. Je werkt aan analysetrajecten en adviseert klanten. Ook al heb je de nodige jaren ervaring, we helpen je graag om jezelf te blijven ontwikkelen. Dat doe je in onze Academy, waar je werkt aan je consultancy skills, analytische vaardigheden en toolkennis.

Wij zoeken:

  • Analytisch en sociaal sterke academici in de richting Marketing Analytics, Marketing Intelligence, Business Analytics of Bedrijfskunde

  • Ambitieuze professionals met minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van big data en marketing consultancy

  • Je hebt gevoel voor commercie en bent in staat kansen te signaleren en hier opvolging aan te geven

  • Consultants die de link tussen data, marketing en business helder kunnen verwoorden. Die sterk in hun schoenen staan, representatief zijn en zowel zelfstandig als in teamverband goed tot hun recht komen

  • Ervaring met datapreparatie, statistische toetsen, predictive modelling en dashboarding

  • Je bent handig met Excel en PowerPoint en hebt ervaring met SQL, Python of R

  • Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift

  • Bij voorkeur 40 uur (minimaal 32 uur) per week beschikbaar

 
Wat bieden wij jou?

  • Marktconform salaris met goede secundaire voorwaarden (vakantiedagen, vakantiegeld, laptop, telefoonvergoeding, pensioenregeling, kapitaalsverzekering)

  • Mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met behulp van onze Academy, waar je werkt aan je consultancy skills, analytische vaardigheden en toolkennis.

  • Deel uitmaken van een grotere organisatie met een platte structuur en een plek waar je jezelf kunt zijn tussen een diverse groep gelijkgestemde mensen

  • Mogelijkheden tot thuiswerken (indien het al niet verplicht is i.v.m. de Corona-maatregelen)

  • Werken op een veilig en prettig kantoor met gratis fruit, snacks, frisdrank en koffie

Bedrijfsprofiel

Databay is de Data & Analytics afdeling van DDB Unlimited.

DDB Unlimited, the performance agency, is sinds 2019 een samenvoeging van Databay, Etcetera, DDB en Tribal. Wij combineren data & creativiteit, creëren relevante meetbare impact en garanderen succes.

Solliciteren?
Wil jij meegroeien met Databay en onze (inter)nationale klanten? Mail dan jouw cv en motivatie naar Tim Compier (tim.compier@ddbunlimited.nl).

Read More